Vuodesta 2007 alkaen Johanna yritysjohdon ja henkilöstön valmennukset ja Kohtaava ammattilainen® -koulutukset ovat mahdollistaneet puhuja -keikkailun muun työelämän kehittämisen rinnalla.
Miten Kohtaava ammattilainen® luo puheen ja saa yhteyden yleisöön, on taitolaji? Yhteys luodaan useista näkökulmista: aiheesta, tavasta huomioida ja osallistaa yleisö. Kaikissa puheissani pyrin rakentamaan yhteyden yleisön kanssa, jolloin kokemus yhteydestä syntyy molemmin puolin.
Aiheina Kehittyvä Ihminen ja työelämän muutos
- Itsetuntemus
- Itsensä johtamisen 5 tasia
- Tunne- ja kohtaamistaidot
- Haastavien tilanteiden kohtaaminen
- Kuuntelu- ja palautteen antamisen taidot
- Kehittyvä henkilökohtainen ja ammatillinen identiteetti
- 5 askelta Johtamisidentiteetin kehittymiseen
- Työelämän keskustelutaidot
Vaikuttavaa puhetta
Sanat luovat yhteyden yleisön ja puhujan välillä. Pyrin koskettamaan sanoilla, se synnyttää merkityksellisyyden kokemuksia sekä sanoman välittämistä.
Yhteyden kehittyminen on vuosien kokemuksen tulos. Käytännön esimerkein vahvistettu tieto lisää puheen vaikuttavuutta ja laskee kynnystä siirtää opittu tieto käytäntöön.